לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

איך התמודדתי עם שינויים בעזרת שיטת EFT



המאמר מספר סיפור אישי על שינוי והתמודדות, על המתנות העטופות בניר לטש שמספקים לנו החיים, וכיצד בעזרת שיטת EFT הצלחתי לסייע לעצמי להפוך מציאות בלתי רצויה להזדמנות חדשה.

כיצד התמודדתי עם השינויים בחיי
או: כיצד `פצצות לפנים` הפכו ללימונדה בעזרת שיטת EFT...

החיים, כפי שהם, מזמנים לנו התנסויות שחבל על הזמן. לעתים קרובות, בלהט החיים נראה כי הדברים הולכים נגדנו, אך אם רק אנחנו מצליחים לקחת רגע אוויר ולנשום עמוק- אנחנו מגלים כי בסוף `הכל לטובה` כפי שאמרו חז"לינו. בתוך התנסויות אלה, ישנם מקרים בהם ה `טובה` עצמה כלל לא ברורה לנו. שם מסתתרים עבורנו הזדמנויות ושיעורים חשובים. מה שקראה לו ליסה ניקולס, ממדריכות ההתפתחות האישית המעניינות יותר שיש: "מתנות העטופות בניר לטש".

פרק א`- `פצצות לפנים` או `ניר הלטש בלי מתנה`
לפני כ-6 שנים, מצאתי את עצמי בצומת דרכים לא פשוטה. היה זה כ-9 שנים לאחר שחזרתי ארצה, לאחר 8 שנים בלונדון. בלונדון התמחיתי בניתוח תנועה לאבאן, אותו לימדתי לרקדנים, שחקנים ותרפיסטים. חזרתי ארצה, והתבססתי כבר בעבודה במקומות שאהבתי, השקעתי הרבה בקריירה ובבית, ונדמה היה לי שהכיוון ברור.
ולפתע- כאילו משום מקום, ומסיבות שלא היו קשורות ישירות אלי מצאתי את עצמי בתחילת הסתיו ושנת הלימודים `משוחררת` בבת אחת מ-3 מקומות עבודה. מקום עבודה אחד היה לא רק מקור פרנסה חשוב, אלא גם מקום בו השקעתי הרבה ובניתי עבורו תוכניות עתידיות.
טראאחחח!! "פצצות לפנים" כמו שאומרים הילדים!! לעזא.... מה עושים?!!

תחילה היה הלם, אחר כך כאב. בעקבותיהם הגיעו כעס ותסכול, ואחריהם- ה`אבל` והדיכאון. היה ברור שאני צריכה לעשות משהו כדי לצאת מזה. אבל מה?

החלטתי, כמומלץ על ידי אנשי הטיפול והאימון- להפוך את הלימונים ללימונדה. היה לי הרבה זמן ועץ לימון מניב בגינה. יופי!!! אבל, אתם יודעים- "נאה דורש ונאה מקיים", וכמה מאיתנו מצליחים באמת לעמוד גם ב"נאה" השני?... אני גיליתי שאין זה פשוט בכלל. הראש הבין דבר אחד, אבל הלב והגוף זימרו אחרת. זה היה קשה, הן ברמה הפרקטית- כלכלית, והן ברמה האישית. היו שם עלבון, ריקנות, תחושה של התערערות הגרעין הפנימי של ה `אני` המקצועי` שלי. בעצם... אתם יודעים- היה שם האגו שסיבך את הכל. האגו הוא הסיפור הרגיל של מה שאנחנו סוחבים איתנו שנים רבות ותוקע אותנו בכוונותינו הטובות ביותר. כלומר, האמנתי בשינוי שניסיתי ליצור, הבנתי שזו הזדמנות נהדרת לצמיחה וכד`- אבל בבוקר כשקמתי- כעסתי, והיה לי כבד מאד על הלב, והייתי צריכה להתניע בולדוזר כל יום רק כדי להזיז את עצמי.

פרק ב- המתנה של הפיה הטובה, ובסופה- לימונדה

ואז, כשאני בתוך הרחמים העצמיים, כאילו משמים הגיעה אלי לביקור חברה יקרה וקולגה משנות עבודתי בלונדון. ישבנו על הדשא בחורף הישראלי (כלומר-דצמבר) ונהנינו מקרני החמה. דיברנו על החיים, ועל השינויים שאנו עוברות. ג`ודי חיפשה זוגיות ואימהות, ואני- שכבר חבקתי שניים, חיפשתי פרנסה, בטחון, התפתחות ותחושת ערך מקצועית.
וכך, על הדשא, סיפרה לי החברה על שיטה מופלאה ל `טיפול` עצמי, היכולה לעשות פחות או יותר ה-כ-ל (אולי חוץ מלהכין את הקפה בבוקר). שיטה שיכולה לשנות את האופן בו אני חווה ומרגישה את הדברים הקורים לי בחיי. ותוך שאנו יושבות על הדשא, בתוך כחצי שעה היא לימדה אותי את עקרונות השיטה. מאז- החלו חיי להשתנות באמת. לפתע, השתחררו האבנים מעל הלב. התפוגג הכעס, השתחררו העלבון והפגיעה באגו. הדאגות החלו לרדת בעוצמתן.
מאותו היום- התחלתי ללמוד את השיטה, וגיליתי עולם שנראה לי בתחילה מוזר משהו, אך התגלה כממלכת פלאים אמיתית.
מתוך השיטה, הנקראת שיטת EFT קיבלתי כלים אמיתיים, פרקטיים ומיידיים להתמודדות עם כל היבט של חיי ? גופני, רגשי ומחשבתי. קיבלתי דרך גופנית ורוחנית המאפשרת לי לבחור כיצד לחיות את חיי בכל נושא. השיטה אפשרה לי הקלה מיידית מלחץ, סטרס, דאגות, כאבים גופניים ? you name it ...ההקלה המיידית אפשרה לי את המוטיבציה, הכוחות והאנרגיה לבנות תוכנית חדשה: קורסים וסדנאות בשיטת לאבאן- למטפלים, לרקדנים, לשחקנים ולמורים ליוגה. יתרה מזה, קיבלתי אומץ ובטחון להתחיל לשווק את עצמי באופן עצמאי, ולעסוק בכל אותם היבטים מהם אהבתי להתחמק, כגון: שיווק עצמי, פנייה למוסדות ואנשים והצעה של קורסים וסדנאות, והגרוע מכל- תמחור וגבייה של כסף. התחלתי לקטוף לימונים, ולגלות שמתחת לניר הלטש מחכה לי המתנה של חיי.

במקביל לכל אלה, התחלתי בשקט להתמקצע בשיטה החדשה. קראתי טונות של חומרים, הקשבתי להרצאות, למדתי בקורסי הכשרה, ובעיקר- ניסיתי אותה כל הזמן על עצמי ועל בני משפחה, חברים, תלמידים, וכל מי שנפל תחת ידי. ותאמינו או לא, זה כולל קונה בחנות בגדים, שנכנסה במצוקה נוראה, ותוך 5 דקות שוחררה מהמיגרנה שתפסה אותה במרחק 50 ק"מ מהבית, ואפילו- אוגר שחזר לחיים בעקבות טיפול EFT (ועל זה בפעם אחרת...).
עכשיו, כבר למדתי להכין לימונדה!

פרק ג- השיטה המופלאה לשחרור ממצבים תקועים

השיטה המופלאה שהפכה את הפצצות לפנים (מפרק א`) ללימונדה (בפרק ב`) נקראת - Emotional Freedom Technique =EFT או "טכניקת השחרור הרגשי". זו טכניקה המשלבת בין דיקור סיני, ללא מחטים, ופסיכולוגיה מודרנית, כך שזהו מעין `דיקור פסיכולוגי`. השיטה שואבת רבות מהרפואה הסינית, ובעיקר מהעבודה עם ערוצי האנרגיה של הגוף, המרידיאנים. אלא, שבמקום להשתמש במחטים, אנו מתופפים על נקודות מפתח לאורך ערוצי האנרגיה. ערוצים אלה מעבירים אנרגיה חשמלית דרך הגוף כולו, ובין האיברים הפנימיים השונים. הסינים `מיפו` את המרידיאנים כבר לפני למעלה מ-4000 שנה, ועל פי תפיסתם בריאות גופנית ומנטאלית קיימת ונשמרת כאשר האנרגיה בין האיברים ולאורך ערוצי האנרגיה זורמת באופן חלק ופתוח. כיוון שבמהלך החיים, מינקות, אנו פוגשים באירועים, אנשים ומצבים המשפיעים על רגשותינו וחיינו, נוצרים קונפליקטים אנרגטיים ומחסומים לאורך קווי אנרגיה אלה. כאשר הערוצים חסומים, בא הדבר לידי ביטוי בגוף הפיסי שלנו בצורה של מחלות, כאבים או ליקויים בתפקוד המערכות בגוף. כמו כן, יוצרים המחסומים מצב נפשי לחוץ, פחדים, כעסים, קושי לתפקד ביעילות ובבהירות וכד`. באמצעות שחרור המחסומים בערוצי האנרגיה ? הגוף שלנו חוזר לתפקד כפי שהוא יודע במצב תקין.
בשיטת EFT משחררים את אותם מחסומים באמצעות תיפוף על נקודות המפתח האנרגטיות. טכניקת ה- EFT שייכת לזרם של שיטות טיפול הנקרא פסיכולוגיה באנרגיה = Energy Psychology. זרם זה ושיטות בתוכו, נחשבות ליעילות ביותר, עדינות ובעלות אפקט ארוך טווח.
כוחה הגדול ביותר של שיטת EFT, אשר בנים האחרונות נחקרת יותר ויותר גם באופן מדעי, הוא ביכולת שלה לשחרר לחץ וסטרס מהמערכת האנרגטית. מסתבר, כי המתח והסטרס- אותם מרכיבים שנראה כאילו הם כורח של החיים המודרניים, ואין מה לעשות נגדם- הם הגורם העיקרי לרוב המחלות בהן אנו נתקלים כיום, כמו גם לרגשות שליליים ומערכות יחסים פגועות, לקושי לתפקד בעבודה, בלימודים ובחיי המשפחה. כאשר אנו מפחיתים באופן משמעותי את הלחץ והסטרס- אנו יכולים לשחרר ואף להיפטר מרוב הדברים המפריעים בחיינו, מרוב "השדים" שלנו.
רשימת ה `ניסים` ששיטת EFT חוללה בחיי ארוכה מאד, וקצתה כבר הזכרתי. אולם, הדברים שהצלחתי לחולל בעזרתה עם אנשים אחרים מדהימה עוד יותר.
ברמה הפיזית- שחרור כאב כרוני ברגל אשר בעליה כבר לא יכול היה לדרוך עליה, שחרור מיגרנות, ריפוי מיידי של נקעים, סגירה של חתך פתוח, שחרור כאבי בטן, הורדת חום, הפסקת כאבי שיניים ועוד.

ברמה הרגשית- שחרור מועקות, שחרור סטרס, הרגעה במצבי לחץ וחרדה, פתיחה לאפשרויות חדשות, שחרור מאמונות מגבילות, סיוע בריכוז, העצמה של תלמידים וחיזוק אמונתם ביכולתם, ועוד.

בשיטת EFT משתמשים מיליוני אנשים בעולם. ביניהם, אנשי מקצוע רבים כגון רופאים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים, מאמנים, מטפלים, אנשים "רגילים", מורים, והרבה אנשי מקצוע אחרים. כמה מהמאמנים העסקיים והמנטורים הידועים ביותר בתחומי ההתפתחות האישית וההצלחה, כגון: בוב פרוקטור, ג`ון אסארף, ג`ק קאנפילד ורבים נוספים משתמשים אף הם בשיטה על מנת להתגבר על מחסומים אישיים ואמונות מגבילות.

הטכניקה כבשה את העולם, בעיקר בזכות העובדה שכל אחד יכול ללמוד אותה מהר ובקלות, ולהשתמש בה בכל מקום ובכל שעה. במהירות ובזמן קצר מאד, ניתן להפטר ממחלות, מכאבים ממחשבות שליליות ומפחדים. אם מדברים על העצמה אישית - שיטת EFT מובילה באופן בו היא נותנת לפרט את היכולת לטפל בעצמו וליצור רווחה ושמחה לעצמו. היא מאפשרת להפוך לימונים לא רק ללימונדה, אלא גם לחברה למשקאות.





המאמר פורסם גם כאן »

מילכה לאון מילכה לאון ? עוסקת בתנועה ומשמעותה. בעלת מ.א.מ Laban Centre מלמדת רקדנים, שחקנים ותרפיסטים בארץ ובחו"ל. יזמה וקיימה קורסים והשתלמויות שונות המשלבים ניתוח תנועה לאבאן, מחול ומשחק. מלמדת תנועה לתרפיסטים באונ` חיפה. מנחה ב-EFT לשחרור סטרס.

כל המאמרים של מילכה לאון - בתנועה:

"תקפצו לי!"- הרהורים קופצניים על מהות הקפיצה בחיינו

"תקפצו לי!"- הרה

מהות הקפיצה הינה התנגדות מרוכזת לכוח המשיכה ואיתגורו באמצעות דחיפה מהקרקע ושליחת הגוף הרחק מהקרקע. לקפיצה יש ייעודים בחיינו התפקודיים. אך מה היא עבור נפשנו?» מאת מילכה לאון

איך נחזור הביתה?

איך נחזור הביתה?

אנו נתונים בראשינו, אוחזים בקצוות היריעה של החיים ומקווים שנחזיק מעמד. מתוך ספר אמבודימנט מאת מארק וולש, מאמן להתפתחות אישית העושה זאת דרך החוויה ההוליסטית.» מאת מילכה לאון

איך נחזור הביתה?

איך נחזור הביתה?

» מאת מילכה לאון

מעבר לנקודת האיזון של השנה החדשה?

מעבר לנקודת האיזון של הש

כיצד נמצא איזון דינאמי ללא מאמץ בתוך התנועה הבלתי פוסקת של העולם? המושג טנסגריטי יכול לסייע לנו.» מאת מילכה לאון

איך זרקתי את התיק מעבר לגדר

איך זרקתי את התיק מעבר ל

הסיפור האישי שלי, איך הפכתי הכל והבנתי, ואיך עברתי תהליך אשר איפשר לי בסופו של דבר חוסן נפשי. על תנועה בשיטת לאבאן, ועל הבניית רפרטואר תנועתי-רגשי-מחשבתי חדש.» מאת מילכה לאון

תפקוד והבעה בתנועה

תפקוד והבעה בתנועה

מאמר זה עוסק בתפקוד והבעה בתנועה למתנועעים ביומיום ועל הבמה. המאמר הרביעי והאחרון בסדרת המאמרים הקושרים בין דפוסי התנועה שלנו וסגנון ההתמודדות שלנו עם המציאות» מאת מילכה לאון

תפקוד והבעה בתנועה

תפקוד והבעה בתנועה

» מאת מילכה לאון

"בצאת ישראל..." על יציבות ותנועתיות בתוך תהליכי שינוי

"בצאת ישראל..."

מאמר זה, השלישי בסדרת המאמרים העוסקים בתמות של רודולף לאבאן , עוסק בקשר שבין יציבות ותנועתיות לבין המוכנות להשתתף בתהליכי שינוי, וכיצד כל זה נראה בתנועת הגוף.» מאת מילכה לאון

מה עבודה ומנוחה ועל משמעות השנ"צ

מה עבודה ומנוחה ועל משמע

מה אנו יכולים ללמוד על עצמנו דרך האופן בו אנו מארגנים את חיינו? כיצד נלמד להכיר את המשפטים והמילים של תנועותינו? בתנועה בין עבודה ומנוחה, על פי רודולף לאבאן.» מאת מילכה לאון

על אביב ופריחה - מקצבים של תנועה ושל שינוי

על אביב ופריחה - מקצבים

חודש אפריל נפתח, ואיתו- האביב. יום של שמש רודף יום של שיטפון. הכל משתנה למול עינינו. שינוי. אוהבים שינויים? מוכנים להשתנות, או רק מייחלים לשינוי שיקרה?» מאת מילכה לאון

איך אתם בונים את שיעור התנועה / מחול שלכם?

איך אתם בונים את שיעור ה

במאמר קצר זה ברצוני להציע דרך לבניית תוכנית לשיעור, או סידרת שיעורים, המבוססת על עקרונות של ארגון תנועתי, כפי שמוגדרים ובאים לידי שימוש בשיטת לאבאן-בראטנייף.» מאת מילכה לאון

לצאת פנימה ולנוע עם הטבע

לצאת פנימה ולנוע עם הטבע

לנוע עם הטבע - ריקוד עם הסביבה , גוף-אומנות-נפש-סביבה, מהפכה בצעדים קטנים.» מאת עילי אלפרוביץ`

לצאת פנימה ולנוע עם הטבע

לצאת פנימה ולנוע עם הטבע

» מאת עילי אלפרוביץ`

מה בין שחיתות שלטונית ותנועה גופנית (ועוד של תינוקות....?!!)

מה בין שחיתות שלטונית ות

מאמר זה מציג הרהורים על הקשר שבין מוסר, גוף ותנועה, הרהורים כואבים בימי חקירות ומעצרים אלה של טרום-בחירות 2015. (כן, הכתבה נכתבה בשנת 2015)» מאת מילכה לאון

האם אתם מביאים את הגוף אל גוף הידע שלכם?

האם אתם מביאים את הגוף א

האופן בו אנו מביאים את הגוף שלנו אל תחומי הידע שלנו, ולאו דווקא רק אל הידע הגופני-תנועתי, אלא גם אל הידע הנחשב `קוגניטיבי`. » מאת מילכה לאון

"כשלאבאן ויונג נפגשו"

"כשלאבאן ויונג נפגשו

מאמר זה עוסק בקשר שבין תפיסתו של רודולף לאבאן את הקשר שבין האופן בו נע האדם ועולמו הפנימי לבין התיאוריה הטיפולוגית של הפסיכולוג והתיאורטיקן קארל יונג.» מאת מילכה לאון

"כשלאבאן ויונג נפגשו"

"כשלאבאן ויונג נפגשו"

» מאת מילכה לאון

מהי שיטת לאבאן-ברטנייף ומי צריך אותה?

מהי שיטת לאבאן-ברטנייף ו

המאמר עוסק בעקרונות שיטת לאבאן-ברטנייף ובשימוש המדהים הנעשה בה בתחומי המחול, משחק, אתלטיקה, טיפול בתנועה ובגוף, פסיכותרפיה, אימון אישי ועסקי ועוד.» מאת מילכה לאון

ניתוח תנועה לאבאן - הדינמיקה של התנועה

ניתוח תנועה לאבאן - הדינ

ההשפעה החשובה ביותר של רודולף לאבאן על אומנויות הבמה ועל התרפיה בימינו באה מחקר התנועה הטבעית והתיאוריות אשר התפתחו מתוך חקר זה.» מאת מילכה לאון

מהו ניתוח תנועה לאבאן?

מהו ניתוח תנועה לאבאן?

המאמר מציג את הרקע והעקרונות המרכזיים של ניתוח תנועה לאבאן LabanAnalysis המשמש רקדנים, שחקנים, אנשי תנועה ותרפיסטים בעולם כולו.» מאת מילכה לאון

מהו ניתוח תנועה לאבאן?

מהו ניתוח תנועה לאבאן?

» מאת מילכה לאון

מה הקשר שבין שיטת לאבאן-ברטנייף ויוגה?

מה הקשר שבין שיטת לאבאן-

" על מנת לחוות ולממש את הפירות האמיתיים של ההאתה יוגה, איננו יכולים פשוט להעתיק דפוסים עתיקים, כשאנו מחקים באופן מכאני אסאנות מסורתיות. המאסטרים המקוריים חקרו, ניסו והמציאו דרכים חדשות לנוע ולהיות בתוך הגוף, ועלינו לתרגל יוגה ברוח זו ? בתחושה, בר» מאת מילכה לאון

שיתוף חברים
עם : מילכה לאון